Bedankt! En tot ziens?

alexandru-tudorache-17852

Na bijna 2 jaar en meer dan 80 blogberichten doet The Green Toast de boeken toe.

Jep, echt waar, ik stop met bloggen. De belangrijkste reden daarvoor is dat ik weer meer tijd wil gaan besteden aan andere dingen: muziek spelen, boeken lezen, in MOOC’s duiken, gaan lopen in het Rivierenhof, aperitieven op zonnige terrasjes, etentjes met vrienden, … Toen ik me laatst aan het afvragen was hoe ik tijd kon maken voor al die dingen, was het opeens zo klaar als een klontje. Ik besteed best wel wat uren aan het verzinnen en uitwerken van ideeën en recepten, het koken, fotograferen en schrijven voor The Green Toast, en voor mij zijn al die andere dingen momenteel meer waard.

Zonder dat ik het doorhad was het posten van berichten op deze blog voor mij al een tijdje iets dat “moest”. Een vrije dag in het vooruitzicht? Dan “moet” ik zeker recepten testen om toch minstens twee blogberichten te kunnen maken. Een etentje gepland? Dan “moet” ik mijn fototoestel meenemen om er later een blogpost over te kunnen schrijven. Dagen Zonder Vlees begint? Dan “moet” ik een thema verzinnen om in die periode rond te schrijven. Ik heb het natuurlijk helemaal nooit tegen mijn zin gedaan – integendeel – maar ik besef nu dat er dingen zijn die ik misschien nóg liever doe dan werken aan mijn plekje op het internet.

De beslissing om te stoppen met bloggen heb ik redelijk plots gemaakt, en een beetje op een slechtgekozen moment. Ik had namelijk een week daarvoor een domeinnaam aangekocht, omdat ik het na 2 jaar bloggen wel eens tijd vond voor een fatsoenlijke website in plaats van een wordpress.com-blog. Mijn vernieuwde blog zou Goud en Groen gaan heten, vernoemd naar het mooie liedje van Lianna La Havas (mijn favoriete veganist), en ook symbool voor het samengaan van natuur en luxe, van duurzaamheid en succes. Klinkt mooi, toch?

De website is intussen online – www.goudengroen.be – en het zou toch een beetje jammer zijn om er helemaal niets mee te doen. Daarom blijft het wel mijn plekje op het web. Af en toe zal ik er zeker nog iets posten, persoonlijk en ongepland, dus als je wil kan je eens een kijkje nemen.

Dat ik altijd met zoveel plezier geblogd heb, is voor een heel groot deel te danken aan jullie, lieve lezers. Dus daarom, bedankt!! En tot ziens, want als je me hier volgde hebben we gedeelde passies, en komen we elkaar hoe dan ook later weer tegen, hopelijk in het echte leven!

Dikke kus,

Tine

5 thoughts on “Bedankt! En tot ziens?

  1. Ingrid 27 april 2017 / 08:47

    Alle respect voor je beslissing, Tine. Keuzes maken is alles waar het om draait. Alhoewel ik je blog wel zal missen. Je passie zal blijven. Veel plezier met je extra vrije tijd, genieten!

    Like

  2. greet 27 april 2017 / 11:41

    Ik begrijp je keuze, Tine. Ik kwam hier graag lezen en zal je blog ook wel een beetje missen. Maar soms moet je prioriteiten stellen in het leven. Geniet van al de dingen waar je meer tijd voor wil maken, en als je af en toe toch zin hebt in bloggen dan kan dat altijd nog. Heel graag tot later, misschien wel in het echte leven!

    Like

  3. fiekefatjerietjes 27 april 2017 / 19:54

    Oh, zo jammer, maar ik begrijp het ook wel. Als bloggen voelt als iets wat ‘moet’, is het niet leuk meer hé. Ik hoop toch wel nog van je te kunnen lezen op je nieuwe site. Veel plezier met alles wat je doet! 🙂

    Like

  4. Anna Helena 27 april 2017 / 20:30

    Life is about making choices, no hard feelings! “Goud en groen”, mooie naam trouwens. Het gaat je goed!

    Like

  5. Julienne 1 mei 2017 / 15:21

    Spijtig maar als het juist voelt, dan is het sowieso de beste beslissing. Geniet met volle teugen van al dat ander leuks!

    Like

Geef een reactie

