Wraps met pompoenhummus

img_6410

Het is intussen bijna een halfjaar geleden dat ik aankondigde om enkel nog recepten rond het thema brood en broodbeleg te delen. Ook al ontbrak het me nooit aan inspiratie, er was niet steeds de tijd om al die ideeën in recepten, foto’s en blogposts te om te zetten. Desondanks ben ik best blij met de collectie aan spreads, toasts en broodjes die hier intussen verzameld is. Zoals het er nu uit ziet, zal ik volgend jaar meer tijd hebben om op regelmatigere basis een nieuw recept te delen (fingers crossed!). Voorlopig blijft het een beetje random, maar hè, jullie houden toch allemaal van verrassingen, niet? (..fingers crossed!)

Vandaag in de brooddoos: wraps! Omdat variatie altijd goed is, maar ook omdat het altijd leuk is om collega’s jaloers te maken met je lunch. Daarnaast vind ik – geen idee hoe dat komt – dat het lijkt alsof alles beter smaakt als het in een wrap gedraaid is. Geen makkelijkere en smakelijkere manier om restjes uit de koelkast weg te werken. Deze wraps maakte ik zonder enige planning met enkel dingen die ik al in huis had.

De pompoenhummus maakte ik zelf. Mijn statement dat ik zelf enkel minder-dan-medium-kwaliteit hummus kan maken ga ik moeten aanpassen, want ik heb de voorbije maanden best wat heerlijke hummusvarianten gemaakt. Maar altijd varianten dus; een “gewone”, basic hummus op een goeie manier maken lukt me nog steeds niet. Deze pompoenhummus is een goed voorbeeld van zo’n goedgelukte variant. Hij is héérlijk smeuïg en letterlijk op 2 minuten klaar (op voorwaarde dat je pompoenpuree in huis hebt). Lekker op een toastje en als dip voor rauwe groenten, maar op zijn best tussen deze wrap!

img_6398


Wrap met pompoenhummus

De mosterd haalde ik bij Love and Lemons

Ingrediënten

(genoeg voor 4 wraps)

Voor de pompoenhummus °

  • 130 g gekookte kikkererwten (de inhoud van een klein blikje, gespoeld en uitgelekt)
  • 4 flinke el pompoenpuree
  • 1 el olijfolie
  • 1 el citroensap
  • 1/2 kl komijn
  • 1/2 kl zout
  • mespuntje chilipeper
  • mespuntje lookpoeder

En verder

  • 4 (volkoren) tortilla’s
  • 2 wortelen, in strips “gestript” met een dunschiller
  • handje groentekiemen (zoals alfalfa)
  • handje geroosterde pijnboompitten

Bereiding

Maak de pompoenhummus door alle ingrediënten samen te mixen in een keukenmachine. Als je thuis enkel een blender hebt kan dat ook , maar dan voeg je best een scheutje water toe. Proef en kruid bij naar smaak.

Besmeer elke tortilla met 1/4 van de hummus, verdeel er wat wortelstrips en groentekiemen over, en bestrooi met pijnboompitjes.

Je kan de wraps nog 2-3 dagen bewaren in een afgesloten doosje in de koelkast.

img_6403

° Voor alle hummuspuristen die dit lezen: nee, ik gebruikte geen tahin! Hij was toevallig net op en ik besloot het zonder te doen. Ik vond de smaak en textuur perfect zo, maar ik verwacht dat een paar lepels tahin hier zeker niet slecht zouden zijn.

2 thoughts on “Wraps met pompoenhummus

  1. resaarcle 30 november 2016 / 15:24

    Pompoenhummus, geniaal! Want 2 heerlijke dingen samen kunnen niet anders dan overheerlijk zijn!

    Like

Geef een reactie

