Meststoffen voor jouw blog – mijn gedacht!

 

meststoffenvoorjouwblog

Een tijdje geleden vertelde ik al eens over mijn plan om me in te schrijven voor de cursus Meststoffen voor jouw blog. Het bleef er hier intussen een beetje stil rond, maar dat betekent niet dat er niet aan gewerkt werd!

Meststoffen voor jouw blog is een digitale cursus die gemaakt werd door creatieve duizendpoot Kathleen van de prachtige blog Verbeelding. Het doel van de cursus is je blog te laten groeien en bloeien tot de blog die je wil. Daarvoor krijg je gedurende vier weken elke twee dagen een mailtje, boordevol tips en doe-opdrachten, telkens rond een bepaald thema. Wat kwam zoal aan bod? Vanalles en nog wat natuurlijk: tijd maken voor je blog, bloggersetiquette, sociale media en een centje bijverdienen met je blog zijn maar een paar voorbeelden.

De cursus was heel fijn opgebouwd, vasthoudend aan de mooie meststoffen-metafoor (o.a. een grondanalyse en zaadjes planten). Ik hield mijn mails bij in een aparte map, waardoor ik ze gemakkelijk kon terugvinden als ik een paar dagen achterstond, of als ik interessante tips wou herlezen. Ook nu ik de cursus heb afgerond, ga ik nog regelmatig teruglezen, en ik denk dat ik dat zal blijven doen. Zaken die nog nog niet van toepassing zijn op mijn groen-achter-de-oren blog, gaan dat misschien (hopelijk) later wel zijn!

IMG_5002

Voor ik me inschreef twijfelde ik heel erg of het wel een goed idee zou zijn om de cursus nu al te volgen. Ik dacht dat het misschien beter was om eerst een beetje blogervaring op te bouwen en de basics onder de knie te krijgen (eerst leren stappen voor je leert lopen, weetjewel). Achteraf gezien ben ik net heel blij dat ik hem nu al gevolgd heb! Ik heb tijdens de cursus heel wat nagedacht over waar ik naartoe wil, hoeveel tijd ik wil en kan maken, waarover ik zal schrijven, en hoe ik het interessant kan houden voor jullie, mijn lezers. Dat nadenken is een work in progress, en ik ben ongelooflijk blij dat ik dat van bij het begin al kan doen.

En dan heb ik het nog niet over het állerleukste aspect van de Meststoffencursus gehad: de andere bloggers! Een inschrijving in de cursus geeft je onmiddelijk toegang tot een gesloten Facebookgroep met alle deelnemers, waar je steeds terecht kan met vragen, opmerkingen en dingen die je van het hart moeten. Grote meerwaarde!

Ook had ik het grote geluk om net op tijd ingeschreven te zijn om deel te kunnen nemen aan de Meststoffen Meetup, een date met de cursisten, allemaal prachtige bloggers dus, georganiseerd door Gerhilde. Ik twijfelde eerst om deel te nemen, wat zou ik – het groentje der groentjes – immers moeten vertellen tegen al die ervaren bloggers met hun prachtig gestylde websites en duizend volgers? Toen ik hoorde dat de meetup zou doorgaan bij Bar’rique, de übergezellige ontbijt- en wijnbar die zich letterlijk op een paar voetstappen van mij thuis bevindt, kon ik niet anders dan meegaan.

IMG_5003

Goeie keuze! Alleen het eten al. We mochten vooraf dieetwensen doorgeven, dus ik gaf aan dat ik liefst plantaardig eet. Ik wist dat er nog een paar vegans zouden deelnemen, dus dat ze niet enkel voor mij de moeite zouden moeten doen. Speciaal voor ons was er een heerlijke olijventapenade, tomaatjesspread, sojayoghurt met vers fruit én… goddelijke vegan brownies, gemaakt door Anke van Junnekes Recepten. Tussen het eten door (en erna natuurlijk) was het ook nog keigezellig babbelen met de andere bloggers, stuk voor stuk sympathieke dames. Welja, vooral luisteren eigenlijk, want ik merkte wel dat mijn hoeveelheid bloggerservaring een heel pak lager lag dan het gemiddelde daar.

Ik had een heerlijke en inspirerende tijd met Annelies (Leve Lieze), Anske (Stoffenspulletjes), Bibiane (Perfect Imperfections), Caroline (mme carper), Cathy (Kate Creatief), Gerhilde (Gerhilde Maakt), Inne (Voskosmos), Joke (Inspiratie Avezoete), Kathleen (Verbeelding), Kelly (Ma Vie En Vert), Kelly (Kelly Jade), Marieke (Unique Marieke), Mieke (Baie Goed door Madrina), Patricia (No Butterfly), Saar (Resaarcle), Sabrina (Blog Van Sabrina) en Sofie (Fiekefatjerietjes). Check hun blogs zeker ook eens!

4 thoughts on “Meststoffen voor jouw blog – mijn gedacht!

  1. fiekefatjerietjes 22 maart 2016 / 21:16

    Leuk dat je je toch hebt ingeschreven voor de cursus, er staan heel wat tips in die je zelfs als beginner kan gebruiken, je zal er nog veel van opsteken!
    Het was fijn om je eens IRL te ontmoeten, en die brownie, die was echt ZOOOOOO lekker!

    Like

    • Tine 23 maart 2016 / 22:10

      Ik denk inderdaad dat ik er de komende maanden & jaren de vruchten van ga blijven plukken (om de meststoffen-metafoor nog maar eens te gebruiken). En… het plezier van de ontmoeting was helemaal van mijn kant hoor, je ontmoet niet elke dag een blogidool!

      Like

Geef een reactie

