3, 2, 1… Live!

IMG_2474

Ik kan niet beginnen met beschrijven hoe blij ik ben om weer te kunnen bloggen! De laatste post op mijn vorige blog dateert van 4 september, en sindsdien is er heel wat gebeurd. Ik heb een prachtige reis gemaakt, ik ben gestart met een nieuwe job, heb besloten om mezelf bij te scholen op vlak van o.a. ecologie, én ik heb heel veel gebrainstormd over het concept van mijn blog. Het resultaat van al dat getwijfel en getreuzel is een concept waar ik heel enthousiast over ben. Je kan er hier alles over lezen, maar heel kort samengevat: de blog wordt een verzamelplaats voor enerzijds mijn plannen en vorderingen op vlak van ecologiestudies, en anderzijds voor lekkere, plantaardige recepten.

Omdat ik graag plannen snel in acties omzet, ben ik alvast gestart met mijn eerste MOOC. Via het platform Future Learn volg ik een cursus met de veelbelovende naam Our Hungry Planet: Agriculture, People and Food Security. De cursus is samengesteld door de University of Reading (UK). Hij bestaat hoofdzakelijk uit videolessen van inspirerende docenten, en wordt gevolgd door honderden studenten van over de hele wereld met interessante (en soms minder interessante) standpunten. Het thema van de eerste week is het globale voedselsysteem, met o.a. lessen over de geschiedenis van de landbouw en het probleem van voedselzekerheid. Ook krijgen we meteen al een eerste opdracht: het bijhouden van een Food waste diary. Wordt vervolgd!

Naast deze cursus ben ik momenteel ook een lessenreeks aan het afwerken waarmee ik al eerder was gestart. Basic photography is een cursus die online wordt aangeboden door Allversity, een onafhankelijk digitale verzamelplaats voor allerlei opleidingen. Niet universitair en minder professioneel dan Future Learn of edX, maar toch vind ik de fotografielessen heel erg leerrijk. Neem zeker een kijkje als je ook geïnteresseerd bent in basisfotografie, de cursus is zelfs boeiend voor de gemiddelde smartphonefotograaf! Ik hoop dat jullie mijn vorderingen in deze cursus snel gaan kunnen zien aan mijn foodfoto’s. Hieronder nog enkele (voorlopig zeer amateuristische) foto’s van mijn Aziëreis in september.

IMG_1955
Singapore
IMG_2014
Singapore by night
Markt in Melakka
Markt in Melakka
Kuala Lumpur
Kuala Lumpur
Banana shakes in Kuala Lumpur
Banana shakes in KL
Hindoe tempel in KL
Hindoe tempel in KL
Cameron Higlands
Cameron Higlands
Street Art in Georgetown, Penang
Street Art in Georgetown, Penang
Ao Nang beach
Ao Nang beach
Zonsondergang vanaf Tiger Cave Temple, Ao Nang
Zonsondergang vanaf Tiger Cave Temple, Ao Nang
Wat Phra Kaew tempel, Bangkok
Wat Phra Kaew tempel, Bangkok
Plaatselijke bushalte, Bangkok
Plaatselijke bushalte, Bangkok

Follow my blog with Bloglovin

3 thoughts on “3, 2, 1… Live!

  1. Liesbeth 11 november 2015 / 08:05

    Amai, vele grootse veranderingen. Ik heb je echt al te lang niet meer gezien! 🙂
    Mooi concept, ik kijk alvast uit naar de komende blogs. Doe zo voort!

    Like

    • Tine 11 november 2015 / 11:00

      Dankjewel voor de leuke reactie Liesbeth! Er is inderdaad veel veranderd, daar houd ik van 😉

      Like

Geef een reactie

